• 003.jpg
  • 001.jpg
  • 004.jpg
  • 005.jpg
  • 002.jpg

Пошук по сайту

Лічильник відвідувачів

Календар подій

Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання

Новини

НЕ ШТРАФУВАТИ – ЯКЩО НЕ ВИННІ

НЕ ШТРАФУВАТИ – ЯКЩО НЕ ВИННІ

Законопроект №3220 «Про внесення змін до Закону України «Про використання реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» (щодо створення та пред’явлення суб’єктами господарювання в органи доходів і зборів контрольних стрічок в електронній формі») подав до Верховної Ради народний депутат України від Партії регіонів Олександр Герега.
Для чого вносяться зміни? Як пояснив Олександр Володимирович Герега, з метою забезпечення обґрунтованої юридичної відповідальності суб’єктів господарювання, винних у порушеннях, пов’язаних із створенням та представленням до органів доходів і зборів України контрольних стрічок і денних фіскальних звітів у електронній формі.
Як пояснює депутат, діючий закон не враховує в цілому характер та організацію створення і направлення суб’єктами господарювання контрольних стрічок у електронному вигляді до органів доходів та зборів. Технологічно та функціонально цей процес забезпечують одночасно чотири суб’єкти: суб’єкт господарювання; інформаційний еквайєр; центр сервісного обслуговування; відповідний підрозділ Міністерства доходів та зборів, а відповідальність передбачена законом лише для суб’єктів господарювання.
Проектом пропонується доповнити закон поняттями «інформаційний еквайєр» та «персоналізація реєстратора розрахункових операцій» і нормою, яка передбачатиме незастосування штрафних санкцій до суб’єктів господарювання у випадку, коли формування і представлення електронних копій контрольних стрічок до органів доходів та зборів не відбулося через незалежні від них причини. Одним словом, не штрафувати суб’єктів господарювання, якщо вони не винні в неподанні електронного звіту через оператора розрахункових операцій.
Відповідно до запропонованих норм, персоналізація реєстратора розрахункових операцій – це процедура, під час якої на основі даних стосовно фіскального номера РРО, заводського номера РРО, ідентифікаційного номера РРО (для реєстратора розрахункових операцій, що роздруковує контрольну стрічку) та ідентифікаційного номера спеціального обладнання, розрахованого для реалізації функції захисту інформації від модифікації та перегляду, проходить ідентифікацію РРО в системі обліку даних реєстраторів розрахункових операцій Міністерства доходів та зборів України; інформаційний еквайєр – учасник платіжної системи в національній системі масових електронних платежів з обмеженими функціями, який надає суб’єктам господарювання послуги щодо інформаційної підтримки, інформаційного обслуговування відповідно до технології зберігання та збору даних РРО для органів доходів та зборів і отримав від НБУ висновок про відповідність вказаним вимогам та правилам роботи.
Прокоментувати закон та проект змін до закону, запропонованого до розгляду Верховною Радою України народним депутатом Олександром Герегою, ми попросили осіб, безпосередньо пов’язаних із процесом подання електронної звітності до органів доходів та зборів України.

Інна Мельник, приватний підприємець, голова Городоцької районної громадської організації «Спілка підприємців Городоччини»:
- Відповідно до Закону України від 06.12.2012 р. №5518-VІ з 01.07.2014 р. повинен був змінитися підхід до розподілу суб’єктів: на тих, хто повинен надсилати інформацію на сервер податківців (тільки про обсяг розрахункових операцій), і тих, чиї РРО повинні надсилати електронні копії розрахункових документів і фіскальних звітних чеків.
Цей же закон відтермінував цю дату, тобто з «насадженням» застосування електронної контрольної стрічки законодавці вирішили все ж таки почекати.
На саме зобов’язання подавати РРО-інформацію проводовими та безпроводовими каналами зв’язку зазначені зміни ніяк не вплинули!
Як і застосування штрафів за неподання електронної звітності РРО, що, власне, передбачалося законом, який стартує з 01.01.2014 р.
Я вважаю, що будь-який закон повинен мати бажанні складники - його суть, важелі виконання, результат, винятки. Якщо почати розглядати даний закон – то суть зрозуміла... Це - тотальний контроль держави за продажем акцизних товарів. Але кому цікава реєстрація посекундних продажів у масштабах країни? Це незрозуміло.
Стосовно важелів виконання, то мені цікаво, чи існують такі підприємці чи підприємства, у яких потенційно немає порушень? Чи можливе виконання усіх умов для проведення (у правовому полі) продажу акцизних товарів. Чи та кількість звітів і ведення необхідних книг вже давно перетворило саму торгівлю у «гру в магазин»?
Відповідь проста - стомлює та дратує заповнення порівняно невеликих продаж у різноманітних книгах та звітах. Звіт в електронному вигляді не вирішує ніяких важливих завдань у масштабах країни? Це – на перший погляд. Але коли почнуться масові штрафні санкції - це у масштабах країни принесе чималий прибуток.
Впевнена, саме у винятках до закону потрібно вписати, що робити, коли звіт не посилається на сервер через відсутність (чи слабкий) інтернет-зв’язок, описати, хто повинен на районному рівні відповідати за даний процес.

Сергій Зборовський, директор ТОВ «Техносервіс» м.Городок:
- В даний час в Україні суб’єктами господарювання використовується майже 300 тисяч реєстраторів розрахункових операцій. З огляду на те, що з 1 січня 2014 року вступає в дію закон, яким запроваджується відповідальність за порушення вимог щодо передачі контрольних стрічок і фіскальних денних звітів у електронній формі до органів доходів і зборів України, вважаю дану законодавчу ініціативу потрібною і надзвичайно актуальною. Її реалізація дасть змогу врегулювати питання відповідальності суб’єктів господарювання за можливі порушення під час використання реєстраторів розрахункових операцій для створення та подання звітів в електронній формі.
Підприємство, яке я очолюю, займається сервісним обслуговуванням касової техніки і входить в Українську асоціацію «Українські електроніка, комп’ютери, касові апарати». Дана асоціація представлена у робочій групі при Міністерстві доходів і зборів України, яка розглядає питання, пов’язані з впровадженням та експлуатацією реєстраторів розрахункових операцій. Тому наше підприємство звернулося в асоціацію із пропозицією розгляду та підтримки цієї законодавчої ініціативи.

Сергій Федик, начальник Городоцької об’єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Хмельницькій області:
- 8 липня Президент України Віктор Янукович підписав Закон України від 21.06.2013 №357-VII «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України у зв’язку з прийняттям Податкового кодексу України щодо відстрочення настання відповідальності за неподання електронної звітності», завдяки якому до 1 січня 2014 року за неподання електронної звітності платників, які використовують касові апарати, не штрафуватимуть.
Проте, це в жодному разі не свідчить про відмову у Міндоходів від сучасної інноваційної IT-системи, що має адекватно контролювати доходи українського бізнесу. Тим більше, що для підприємницького активу вона принесе значне зменшення кількості перевірок та мінімізує витрати часу на спілкування із державою.
Саме тому ми рекомендуємо використати пролонгований адаптаційний період максимально ефективно та не зволікати з переходом на цифрову звітність, порушуючи чинне правове поле. Адже з 2013 року цифрова касова звітність має щоденно надходити до відомства у режимі «он-лайн».
На даний час більше 80% власників реєстраторів розрахункових операцій Городоччини вже модернізували власний парк облікової техніки і більше 100 апаратів формують касову стрічку в електронному вигляді та автоматично через мережу Інтернет передають інформацію про операції з готівкою на сервери Міністерства доходів і зборів України.
Що стосується проекту Закону України «Про внесення змін до Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій в сфері торгівлі, громадського харчування та послуг», який подав до Верховної Ради Олександр Герега, то необхідно більш чітко визначити компетенцію та відповідальність кожного суб’єкта, який технологічно і функціонально забезпечує процес створення та направлення контрольних стрічок в електронному вигляді (суб’єкта господарювання, інформаційного еквайєра, центра сервісного обслуговування, відповідного підрозділу Міністерства доходів і зборів).

Також, варто нагадати, що законом №357-VІІ відтерміновано настання відповідальності за неподання електронної звітності в органи Міндоходів з 1 липня 2013 року на 1 січня 2014 року. При цьому, зобов’язання щодо представлення електронної звітності не відмінено, і суб’єкти господарювання, які використовують РРО, зобов’язані подавати електронні копії розрахункових документів і фіскальних звітних чеків РРО в органи доходів і зборів шляхом дротових та бездротових каналів за технологією Нацбанку. Даний законопроект запропонований до обговорення, в якому можуть взяти участь усі бажаючі.

Газета "Городоцький вісник" №37 від 20.09.2013 р. автор статті Оксана МАКСІМОВА.

"НАШ ГОРОДОК"

© 2011 All right reserved. Інформаційний портал Городоцького району.     Створення сайтів
При передруці матеріалів посилання на сайт є обов'язковим! Відповідальність за достовірність фактів несе автор публікації.

Олександр Герега народний депутат України За конкретні справи АТП Чемерівці