VII Міжпарламентська асамблея України та Республіки Польща

Під час засідання VII Міжпарламентської асамблеї України та Республіки Польща

Під час засідання VII Міжпарламентської асамблеї України та Республіки Польща

4 листопада 2013 р. в місті Києві у Верховній Раді України відбулося VII засідання Міжпарламентської асамблеї України та Республіки Польща. До порядку денного були внесені наступні питання:

1. Перспективи європейської інтеграції України та українсько-польського-парламентського співробітництва у цій сфері.

2. Перспективи двостороннього співробітництва у культурно-гуманітарній сфері.

Народний депутат України Олександр Володимирович Герега на засіданні Міжпарламентської асамблеї України та Республіки Польща під час розгляду питання «Перспективи європейської інтеграції України поділився з нами своїми міркуваннями щодо окремих аспектів євроінтеграції України та україно-польського парламентського співробітництва.

Зокрема, він зазначив:
«Основою добросусідських відносин між нашими країнами є взаємна толерантність і публічна повага. Враховуючи весь позитив у багатовекторній взаємодії України та Республіка Польща, в оцінках історичних подій треба правильно підбирати слова. Я в цьому випадку погоджуюсь з польською стороною у тій частині, коли конструктивно налаштовані помірковані польські політики вважають, що засудження історичних подій має бути спільним.

Щодо європейської інтеграції України. Хочеться сподіватись, що саме Республіка Польща стане першою країною, яка ратифікує Угоду про асоціацію. Адже саме Польща серед інших європейських країн брала активну участь у підготовці України до цієї визначної події, на яку ми очікуємо у Вільнюсі.

Окремо слід висловити наші надії та сподівання, що саме Республіка Польща зіграє визначну роль і в питанні відкриття для українців європейського кордону, а саме: спрощення отримання шенгенських віз. З 2005 року український кордон відкритий для європейців. Україна пішла на такий крок, не дивлячись на те, що видача віз наповнювала казну українських консульств у європейських країнах.

Надзвичайний і Повноважний Посол Польщі в Україні Генрик Літвін і народний депутат України Герега О. В.

Надзвичайний і Повноважний Посол Польщі в Україні Генрик Літвін і народний депутат України Герега О. В. 

На сьогодні консульства України суттєво дотує держава, водночас українці платять за візи в країни Євросоюзу, звідки до України приїздять безкоштовно. Справедливість і в цьому питанні має бути встановлена. Адже, ще 27 жовтня 2006 року Україна та Європейський Союз на саміті в Гельсінкі парафували угоду про спрощення візового режиму для українців, що в’їжджають у країни Євросоюзу. З української сторони цю угоду підписав шановний пан Тарасюк, обіймаючи на той час посаду Міністра закордонних справ. Втім, 7 років пройшло, – «а віз і нині там».

Шкода, що до порядку денного асамблеї не включені питання інвестиційної взаємодії між двома нашими країнами, а я вважаю, що це одне з пріоритетних питань практичної сторони євроінтеграції та співпраці між нашими країнами. Вважаю також, що нам вкрай потрібен діалог між потенційними польськими інвесторами та українською владою, зокрема, українським парламентом.

Тільки, вдосконаливши законодавство, ми створимо для європейського інвестора, і перш за все польського, необхідні умови, коли вони зацікавляться масштабним інвестуванням в Україну. Основне у цьому питанні – це захист інвестицій, державні гарантії та адекватність нормативно-правової бази, яка регулює інвестиційну політику. Найближчим часом наша депутатська група Верховної Ради України з міжпарламентських зв’язків із Польщею ініціюватиме заходи задля активізації такого діалогу.

Ведучи мову про перспективи євроінтеграції України і нові можливості, які вона дає для нас, хочеться відзначити, що європейський ринок – профіцитний. І для українських виробників, для яких у Європі відкриються нові можливості, це означає, що прийдеться долати конкуренцію. Ми сподіваємось, що Польща підтримає нас у нашій позиції: нехай конкурують виробники, а не лобізм обмежень та створення особливих умов, коли українській продукції буде значно важче потрапити на європейський ринок, ніж ідентичній продукції інших країн. З точки зору свого підприємницького досвіду, я вважаю, що справедливий критерій – це попит на продукцію з боку споживача.

Ми продовжимо вести діалог та користуватись допомогою Республіки Польща у ході синхронізації європейського і українського законодавства. Я б навіть визначив це як «коректне правозастосування європейських норм». І перш за все, потрібно взятись за Технічний регламент, адже це найактуальніше, що потрібно для виходу української продукції на європейський ринок. Україна розуміє, що першим кроком до європейської ідентичності має стати серйозна законотворча робота. Ми до неї готові!

Втім, ще одне з вкрай важливих питань, у яких Польща значно випереджає Україну – це рівень місцевого самоврядування, його повноваження та можливості, а головне – справжність у самовизначеності територіальної громади. Досвід реформи місцевого самоврядування Польщі цікавий для нас, насамперед, з точки зору спорідненості. Польська модель адміністративного розподілу більш органічна для України, ніж моделі інших країн ЄС.

Останні 10 років безліч делегацій відвідали Польщу вивчаючи це питання, втім, як і у багатьох інших випадках, проблема полягає у практичному перенесенні польського досвіду на українські реалії. Адже в Україні місцеве самоврядування на стадії розвитку, на порозі нових можливостей. Без його реформування повноцінно увійти в європейську спільноту Україна не зможе. І 192-й виборчий округ, який я маю честь представляти у Верховній Раді України, а це 4 райони Хмельницької області, готовий стати пілотним у реформі місцевого самоврядування.

Ми будемо формувати нові, але вже якісно інші за форматом делегації представників органів місцевого самоврядування України до Республіки Польща, з метою поглибленого обміну досвідом для подальших практичних дій.

Обговорення україно-польського парламентського співробітництва

Обговорення україно-польського парламентського співробітництва

Завершуючи свій виступ, дозвольте, шановні колеги, ще раз засвідчити: альтернативи європейській інтеграції України НЕ існує. Європейський шлях – це свідомий вибір українського народу, і як наслідок – нинішньою українською владою. Президент України Віктор Федорович Янукович чітко сформулював, що саміт «Східного партнерства» у Вільнюсі стане підведенням підсумків роботи України в напрямку євроінтеграції, особливо за останні три роки. І ми впевнені, що в першу чергу, завдяки нашим польським колегам та друзям, Україна таки отримає нові можливості, якими стане підписання Угоди про асоціацію.»

Григорьєва О.О.